Τη Δευτέρα αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο σε ό,τι αφορά την απόσυρση των αυτοκινήτων, καθώς τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Οικονομικών δεν έχουν καταλήξει ακόμα στις αλλαγές που θα γίνουν στη ρύθμιση Σουφλιά.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Το Βήμα, όσοι προχωρήσουν σε απόσυρση με το ισχύον καθεστώς θα εισπράξουν κανονικά το ποσό που προβλέπεται ως κίνητρο απόσυρσης από τις εφορίες.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, αυτή τη στιγμή εκκρεμούν στις εφορίες χιλιάδες αιτήσεις πολιτών, οι οποίοι ενώ έπραξαν ακριβώς όσα προέβλεπαν οι υπουργικές αποφάσεις του πρώην υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιά, δεν έχουν εισπράξει ούτε ένα ευρώ.
Ωστόσο, το υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζει ότι ο σχετικός κωδικός πληρωμής έχει ανοιχθεί αλλά οι εφορίες περιμένουν τις εγκυκλίους και τις υπουργικές αποφάσεις για να προχωρήσουν στις σχετικές καταβολές.
Αυτό θα γίνει μόλις ψηφιστεί το νέο καθεστώς απόσυρσης που προωθεί η κυβέρνηση. Μέχρι τότε βέβαια, ισχύει κανονικά η πράξη νομοθετικού περιεχομένου της προηγούμενης κυβέρνησης, οπότε αναμένεται ότι πολλοί πολίτες θα προχωρήσουν άμεσα στην απόσυρση των οχημάτων τους.
Σε ό,τι αφορά το καθεστώς που θα ισχύσει, η εικόνα δεν είναι ακόμα ξεκάθαρη, όμως πιθανότατα δεν θα δοθούν κίνητρα στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού.
Πιο συγκεκριμένα, ενδέχεται να είναι μηδενική η επιδότηση για αγορά αυτοκινήτου πάνω από 2.000 κυβικά, ενώ για τα νέα τέλη το πιθανότερο είναι ότι θα ισχύσει η κατηγοριοποίηση της ρύθμισης Σουφλιά και οι μειώσεις θα αφορούν τα αυτοκίνητα μέχρι 1.400 κυβικά.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα, από την αρχή θα εξεταστεί ο Πράσινος Δακτύλιος αφού πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος υποστηρίζουν ότι «το μέτρο περιβαλλοντικά δεν προσφέρει τίποτα και στόχος είναι η μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και η αύξηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς»
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Το Βήμα, όσοι προχωρήσουν σε απόσυρση με το ισχύον καθεστώς θα εισπράξουν κανονικά το ποσό που προβλέπεται ως κίνητρο απόσυρσης από τις εφορίες.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, αυτή τη στιγμή εκκρεμούν στις εφορίες χιλιάδες αιτήσεις πολιτών, οι οποίοι ενώ έπραξαν ακριβώς όσα προέβλεπαν οι υπουργικές αποφάσεις του πρώην υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιά, δεν έχουν εισπράξει ούτε ένα ευρώ.
Ωστόσο, το υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζει ότι ο σχετικός κωδικός πληρωμής έχει ανοιχθεί αλλά οι εφορίες περιμένουν τις εγκυκλίους και τις υπουργικές αποφάσεις για να προχωρήσουν στις σχετικές καταβολές.
Αυτό θα γίνει μόλις ψηφιστεί το νέο καθεστώς απόσυρσης που προωθεί η κυβέρνηση. Μέχρι τότε βέβαια, ισχύει κανονικά η πράξη νομοθετικού περιεχομένου της προηγούμενης κυβέρνησης, οπότε αναμένεται ότι πολλοί πολίτες θα προχωρήσουν άμεσα στην απόσυρση των οχημάτων τους.
Σε ό,τι αφορά το καθεστώς που θα ισχύσει, η εικόνα δεν είναι ακόμα ξεκάθαρη, όμως πιθανότατα δεν θα δοθούν κίνητρα στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού.
Πιο συγκεκριμένα, ενδέχεται να είναι μηδενική η επιδότηση για αγορά αυτοκινήτου πάνω από 2.000 κυβικά, ενώ για τα νέα τέλη το πιθανότερο είναι ότι θα ισχύσει η κατηγοριοποίηση της ρύθμισης Σουφλιά και οι μειώσεις θα αφορούν τα αυτοκίνητα μέχρι 1.400 κυβικά.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα, από την αρχή θα εξεταστεί ο Πράσινος Δακτύλιος αφού πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος υποστηρίζουν ότι «το μέτρο περιβαλλοντικά δεν προσφέρει τίποτα και στόχος είναι η μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και η αύξηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.