BriefNews | Ειδήσεις

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Ποδαρικό» με αύξηση διοδίων

Νέες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων θα πληρώνουν από τις αρχές Ιανουαρίου οι οδηγοί που κινούνται στην εθνική οδό Αθηνών-Πατρών, που περιλαμβάνουν και την καρμανιόλα της Κορίνθου-Πατρών.


Η προαναγγελία έγινε χθες από τους αναδόχους των έργων, που σε σχετική ανακοίνωση εκθέτουν ουσιαστικά τον τεώς υπουργό ΠΕΧΩΔΕ και αποκαλύπτουν ότι τα έσοδα από τα διόδια ώς το 2014 θα καλύψουν το ένα τρίτο του κόστους κατασκευής, που ανέρχεται σε 2,138 δισ. ευρώ! Στα 550 εκατ. ευρώ ανέρχεται η κρατική συμμετοχή.

Από τον Σεπτέβριο του 2008, οπότε η ευθύνη του αυτοκινητόδρομου πέρασε από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ στους εργολάβους, οι φορολογούμνεοι καλούνται για δεύτερη φορά να βάλουν το χέρι στην τσέπη. Η πρώτη «κεραμίδα» ήταν πιο καίρια, αφού για τα Ι.Χ. η αύξηση έφτανε έως και 40% και για φορτηγά πλησίαζε το 150%! Τώρα, στην καρδιά της οικονομικής κρίσης, οι αναπροσαρμογές είναι της τάξης του 5% έως 10%. Σημασία έχει ότι ο οδηγός Ι.Χ. που πλήρωνε διόδια 4,50 ευρώ για να κάνει τη διαδρομή Ελευσίνα-Πάτρα, από τον Σεπτέμβριο του 2008 καταβάλλει 5,60 ευρώ και από τον νέο χρόνο θα δίνει 5,80 ευρώ, χωρίς να έχει δει βελτίωση στον δρόμο, ο οποίος σε ορισμένα σημεία έχει λιγότερες λωρίδες κυκλοφορίας λόγω των εκτελούμενων έργων. Στο τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος υπάρχουν καταλήψεις σε μία λωρίδα σε πολλά σημεία για να αντικατασταθούν τα ενδιάμεσα στηθαία ασφαλείας. Σε τέσσερα τμήματα (Αίγιο, Καλάβρυτα, Παγοπούλα και Ζαρουχλιώτικα), συνολικού μήκους της τάξης των 20 χλμ., στη διαδρομή Κόρινθος-Πάτρα, υπάρχουν επίσης καταλήψεις λόγω εργοταξίων και η κυκλοφορία γίνεται σε μία λωρίδα ανά κατεύθυνση. Η ταλαιπωρία των οδηγών θα συνεχιστεί ώς τα τέλη του 2010, ενώ προβλέπεται να προστεθούν εργοτάξια και σε νέα τμήματα.

Στο τμήμα από Μιντιλόγλι ώς την Τσακώνα δεν έχουν ξεκινήσει ούτε καν οι αρχαιολογικές ανασκαφές. Στο τμήμα των περίπου 80 χλμ. περιλαμβάνεται και η διέλευση από τον βιότοπο του Καϊάφα. Για την προστασία του έχει από καιρό κάνει παρεμβάσεις η Κομισιόν, ενώ η νέα ηγεσία των συναρμόδιων υπουργείων Περιβάλλοντος και Υποδομών έχει δεσμευτεί ότι θα προωθήσει νέα χάραξη ώστε να μειωθούν στο ελάχιστο οι επιπτώσεις στο προστατευόμενο οικοσύστημα. Εξετάζεται το ενδεχόμενο της ανατολικής παράκαμψης της λίμνης ή και η διατήρηση του σημερινού δρόμου. Οι τελικές αποφάσεις θα ληφούν έπειτα από διάλογο με τους τοπικούς φορείς.

Είναι η πρώτη μεγάλη αλλαγή στον αυτοκινητόδρομο, που παρά τις διαβεβαιώσεις του κ. Σουφλιά (24 Ιουλίου 2007) ότι έχουν γίνει «όλες οι μελέτες οδοποιίας, περιβαλλοντικές, γεωλογικές κ.λπ.», αποδεικνύεται ότι υπάρχουν προβλήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι αλλαγές θα γίνουν και σε άλλα τμήματα, κυρίως στο νομό Αχαΐας, για τα οποία έχουν υποβληθεί προσφυγές στο ΣτΕ.

Οι γκρίζες ζώνες της σύμβασης, που έρχονται σιγά σιγά στην επιφάνεια, αφορούν τα διόδια που μπορούν να αυξηθούν με πρωτοβουλία των εργολάβων. Η «Ε» επικοινώνησε χθες με τον υφυπουργό Υποδομών κ. Μαγκριώτη, που προεκλογικά ως εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ είχε δεσμευτεί για επανεξέταση των διοδίων. Μας είπε ότι ενημερώθηκε για τις αυξήσεις και έχει δώσει εντολή στις υπηρεσίες να εξετάσουν το θέμα σε σχέση με τις υποχρεώσεις των εργολάβων.
Τα στοιχεία όμως αποδεικνύουν ότι ο κ. Σουφλιάς έλεγε τη μισή αλήθεια όταν δήλωνε πως το Δημόσιο δεν παρέχει εγγυήσεις στα δάνεια. Τον ρόλο αυτό επωμίστηκαν εν αγνοία τους οι οδηγοί, που πληρώνουν ήδη πανάκριβα διόδια. Μάλιστα, όπως μας πληροφόρησαν οι κατασκευαστές, από το 2021 έως το 2032, οπότε λήγει η περίοδος παραχώρησης, το Δημόσιο θα εισπράττει από το 65% έως και το 92% επί των τιμών των διοδίων! *


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.